۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۱
کد خبر: ۶۱۶۷۱۰
در نشست بنیاد مهدویت خراسان شمالی مطرح شد؛

فعالیت‌های مهدوی در طول سال تداوم یابد|راه‌اندازی وقف مهدویت در استان

فعالیت‌های مهدوی در طول سال تداوم یابد|راه‌اندازی وقف مهدویت در استان
رییس اداره تبلیغات اسلامی بجنورد گفت: درزمینهٔ مهدویت فقط به نیمه شعبان و ایام خاص اکتفا نکنیم؛ بلکه باید در طول سال ترویج فرهنگ مهدویت در دستور کار نهادهای مختلف باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام ناصر هدایتی، رییس اداره تبلیغات اسلامی بجنورد، امروز در نشست بنیاد مهدویت استان، با تأکید بر اجرایی کردن برنامه‌ها و طرح‌های مربوط به مهدویت از سوی دستگاه‌های مختلف، اظهار کرد: درزمینهٔ مهدویت فقط به نیمه شعبان و ایام خاص اکتفا نکنیم؛ بلکه باید در طول سال ترویج فرهنگ مهدویت در دستور کار نهادهای مختلف باشد.

وی با تأکید بر اینکه در این راستا باید از ظرفیت نهادهای فرهنگی و مذهبی به نحو احسن استفاده شود، افزود: همچنین لازم است افرادی که در حوزه‌های مختلف تخصص دارند در اتاق فکر مهدویت عضویت داشته و بازویی برای بنیاد مهدویت استان باشند.

حجت‌الاسلام هدایتی با بیان اینکه دبیرخانه مهدویت می‌تواند در این زمینه برنامه‌ریزی کند، ادامه داد: افزون بر این دعاهای ندبه که در سطح شهر با شرکت گروه‌های مختلف مردم برگزار می‌شود فرصت مناسبی برای تبیین فرهنگ مهدویت هستند؛ به‌گونه‌ای که الآن هم بعد از دعای ندبه حدود 15 دقیقه در بحث مهدویت صحبت می‌شود.

وی اضافه کرد: باید از ظرفیت روحانیان و ائمه جماعات یا مشاوران مذهبی مدارس و دانشگاه‌ها در طول سال برای ترویج فرهنگ مهدویت استفاده کرد.

حجت‌الاسلام هدایتی با اشاره به ظرفیت روحانیان مستقر در روستاها و طرح هجرت، گفت: بنیاد مهدویت برنامه‌ای برای بهره‌گیری از ظرفیت این افراد تدوین کرده و در اختیار نهاد تبلیغات اسلامی قرار دهد.

وی افزود: باید سرفصل‌های مربوط به مهدویت در اختیار نهاد تبلیغات اسلامی قرار داده شود تا سازمان تبلیغات هم این سرفصل‌ها را در اختیار روحانیان مبلغ و مستقر و طرح هجرت قرار دهد.

حجت‌الاسلام هدایتی با تأکید بر اینکه در این راستا باید از ظرفیت سایر نهادها هم استفاده شود، اضافه کرد: به این منظور نخستین قدم تشکیل اتاق فکر است تا از ظرفیت‌های مهدویت موجود در استان استفاده مطلوب صورت گیرد.

رییس تبلیغات اسلامی بجنورد همچنین با تأکید بر بهره‌گیری از فرصت فضای مجازی در راستای تبیین مسائل مربوط به مهدویت، خاطرنشان کرد: باید از ظرفیت فضای مجازی استفاده شود؛ ازاین‌رو انتظار می‌رود بنیاد مهدویت بخش مربوط به فعالیت‌های فضای مجازی را فعال‌تر کند.

وقف مهدویت در خراسان شمالی راه‌اندازی می‌شود

حجت‌الاسلام عظیم آسوده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی هم در این نشست، اظهار کرد: وقف مهدویت در استان به‌صورت ویژه پیگیری می‌شود.

وی افزود: افزون بر این، آمادگی وجود دارد تا برنامه‌های معظم و ویژه‌ای را در حرم مطهر حضرت سید عباس بن موسی بن جعفر (ع) بجنورد، برادر گرامی امام رضا (ع) در رابطه با مهدویت برگزار کنیم.

حجت‌الاسلام آسوده با اشاره به آمادگی اوقاف به‌منظور اجرای برنامه‌های مهدوی در امامزادگان شاخص استان، گفت: اکنون طرح نشاط معنوی با فعالیت روحانیان در امامزاده‌های شاخص خراسان شمالی در حال برگزاری است که می‌توان از این ظرفیت برای تبیین معارف مهدوی بهره برد./9314/پ310/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 3
هادی رحیمی
ارسال نظرات